- Посещения: 419
Добруджа може и заслужава да бъде световна столица на чистите храни
и посланик на българското качество.
В продължение на десетилетия Добруджа изхранва цяла България и голяма част от бившия Източен блок.
Ние, българчетата от 70-те, 80-те и 90-те години сме последните, които пазим спомена за истинското качество и създаващата държава.
Помним работещите земеделски стопанства.
Помним вкуса на чистата храна и типичното българско задружие.
Изразът “Българска работа” беше символ на качество, коректност и стабилност.
Днес ситуацията е доста по-различна.
Заводите ги няма.
Няма ги развитите земеделски стопанства.
Няма ги пълните с хора градове и села.
Няма ги развитите спортни клубове, които препълваха спортните зали и носиха радост на малки и големи.
На тяхно място дойдоха хидрогенизираните мазнини, кренвиршите от тоалетна хартия, бързите кредити, ЧСИ и великото постижение на новото време – магазините втора употреба.
Десетилетия тъпчем на едно и също място, докато светът се развива.
Еко продукцията се цени в цял свят, но не и в райската градина, където може да се произвежда.
Гладът за качествени храни става все по-осезаем и е време добруджанските производители да погледнат към световните пазари.
Добруджа има ресурсите, хората и потенциала да бъде световна столица на чистите храни. Липсва й само едно – визионери, които да го организират и осъществят.
Това е мисията на Възраждане – да събудим и наложим българското качество, давайки път на типичната българска предприемчивост.
Години наред България продава ресурси, а купува стоки. Стигнахме до парадоксалната ситуация, в момента 80% от пипера, краставиците и доматите по пазарите ни да са вносни.
Време е да променим тази тенденция.
Време е да подкрепим изграждането и пазарното позициониране на нови добруджански търговски марки.
Време е да премахнем прекупвачите, като максимално съкратим връзката производител - краен потребител.
Време е Добруджа отново да създава!
Пчеларството е един от многото сектори на добруджанското стопанство, който е далеч от своя потенциал. Секторът се развива на самотек, само благодарение на любовта към пчелите и въпреки липсата на всякаква градивна подкрепа за добруджанските пчелари.
Един пчелар във Франция получава 50Е субсидия на кошер, а българският пчелар от днес остава без финансиране, дори и по програма Де минимис.
В сектор Пчеларство Възраждане има следните приоритети:
- Да бъде защитено понятието “Български пчелен мед” – произведен от българска медоносна пчела и само в България
- Да бъде осветлен вносът на чужди пчелни и имитиращи продукти – съществува тенденция чужди пчелни продукти да бъдат внасяни и продавани по европейските пазари като български. Това трябва да се прекрати. Потребителите трябва да бъдат ясно информирани, ако един мед е от Китай, Индия или Чернобил.
Държавата и общините да насочат своето потребление само към “Български пчелен мед”, потенциал за развитието на българското животновъдство и семейно растениевъдство има, просто е време да изберем родната продукция.
Време е да фокусираме един от най-силните си инструменти – ежедневните си покупки.
Домакинствата харчат милиони, всеки ден. За съжаление 80% от този паричен поток е насочен към продукти, произведени в чужбина и основно към т.н. хипермаркети.
Хипермаркетите се превърнаха в зона за комфорт на родните потребители и вместо потреблението им да подкрепи и развие българските производители, добавената стойност се насочва към чуждите такива.
А, българското качество го има!
Просто трябва да направим усилие и да го достигнем.
Семейните производители на плодове, зеленчуци, пчелен мед, месо, яйца, вина, гъби и консерви ги има. Трябва да ги предпочетем.
Защо да купуваме полски яйца или гъби, когато българските са с пъти по-добро качество и на мн. по-добра цена /при директни покупки/?
Прекупвачите и бюрокрацията смазаха българското производство.
Отговорност на всеки родолюбец, е да харчи парите си за директни, български продукти.
Възпитаха ни да чакаме търпеливо по опашките в хипермаркетите, да разгръщаме брошурите и да тръпнем за промоции, където купуваме по-скъпо.
Време е да променим потребителските си навици.
Както имаме Личен лекар, така може и трябва да имаме свой Личен Пчелар, гъбар, яйчар, доставчик на домати, краставици и месо.
Нашето спасение, от нас зависи!
Решението е едно - Възраждане!
На 2 октомври, гласуваме с номер 14.
Купуването и продаването на гласове е престъпление!